Tuesday, January 20, 2009

Sketsa Mutiara Cinta...

Ku persembahkan sketsa cinta ini sebagai tanda cinta kasihku Untukmu zaujahku Yang mengisi sudut-sudut hatiku,Yang Telah memberi permata kehidupan untuk ku..
Ketahuilah duhai isteriku.. aku mencintaimu.. dan ingin terus bersamamu
Samaada didunia maupun di syurga nantinya.. insya allah ..

Bismillah….
Ya Rabbi.. Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang…
Berikanlah kedalam hatiku rasa cinta yang mendalam terhadap isteriku
Yang dengan namamu kubina rumah tanggaku..untuk mencari ridhomu..


Ya Rabbi.. Yang Maha Mengetahui segala isi hati
Tidak ada satupun yang tersembunyi dari penglihatanmu..
Engkau maha mengetahui segala isi hatiku..

Engkau menjadi saksi bagaimana rasa cinta yang ada didalam hatiku kepada isteriku..
Pertengkaran itu mungkin menjadi satu asam garam dalam kehidupan rumah tangga
Berikanlah kesabaran kepadaku.. dan ajarkanlah aku, agar tutur kataku ketika marah
Tidak menyakiti hatinya….

Duhai zaujahku.. dengarkanlah bisikan hatiku .. fahamilah sketsa cintaku ini untukmu..
Ingatkah dirimu ketika kita menikah dahulu ??? ketika aku mengambil dirimu menjadi permata kehidupanku ....

Titisan air mata yang membasahi pipiku menjadi saksi setelah aku mengambil dirimu atas nama allah… saat itu aku merasa telah melengkapkan bahagian dari agamaku ..
Namun… diriku hanyalah seorang insan.. yang tidak lepas dari segala kesilapan..
Maafkan diriku.. dengan segala kesalahan ataupun ucapan –ucapan yang menyakiti hatimu…
Jauh di relung hatiku.. aku sedar.. betapa aku belum mampu berikan kehidupan yang terbaik untukmu..

Untukmu zaujahku.. yang amat kusayangi dan kucintai....
Berikan aku waktu.. berikan aku kesempatan...
Untuk menjadi suami yang terbaik dalam kehidupanmu ...
Ketika suamimu ini terjatuh dalam gelap... bantulah aku.. tolong lah aku ..
Bisikan kata-kata cintamu untukku... agar aku mampu untuk terus berjalan..
Duhai zaujahku... aku mencintaimu dengan segala kekurangan diriku ...
Maafkan diriku.. jika kasih sayang yang kuberikan masih jauh dari kesempurnaan...

Duhai zaujahku.. yang menjadi inspirasi kehidupanku ..
Aku mencintaimu.. dan tidak akan pernah berhenti untuk terus mencintaimu..
Selagi nafasku belum terhenti...
Duhai zaujahku... segala pengorbanan dirimu tidak akan dapat aku balas dengan apapun..
Aku bersyukur dapat mencintaimu.. dan hidup bersamamu...

Allahumma...
berikanlah kami rasa cinta yang berkekalan..
Rasa cinta yang membawa bahagia..
Rasa cinta yang membawa ketenangan...
Rasa cinta yang membawa kami berdua masuk kesurgamu..
Rasa cinta yang denganya kami beribadah kepada-Mu...
Duhai zaujahku... uhibbuki ilaa akhir hayati ....

No comments:

Post a Comment