Tuesday, November 25, 2008

Sekadar Meluahkan Perasaan

alhamdulillah ... setelah beberapa hari tidak menulis, akhirnya aku luangkan masa untuk menulis, ketika melakukan surfing internet aku menemukan, sebuah blog yang isinya membuat dadaku begitu sesak, jantungku berdebar begitu kencang menahan segala emosi, aku hanya mampu beristighfar ...aku terbaca ucapan welcome nya : ISLAM VS WAHHABI dan ketika aku membaca isi artikel2 yang ada di dalamnya, sungguh isinya penuh dengan FITNAH, KEDUSTAAN YANG AMAT BANYAK, TIDAK AMANAH DALAM MENUKIL, ku cuba untuk menelpon nya pada no yang tercatit, dengan tujuan bertanya kepadanya atas artikelnya yang sama sekali jauh dari kebenaran, ku cuba telefon hingga 3 kali tetapi tidak ada yang mengangkat , belum pernah aku temukan seumur hidup aku orang yang seperti ini , sungguh... betapa besar fitnahnya, bukan hanya asatidz yang di malaysia habis di fitnah nya, tetapi juga `ulama rabbani tidak lepas dari fitnah dan caci maki nya.

tertulis di blog nya:
Pekerjaan: Pensyarah
Pendidikan: Usuluddin Aqidah Wal Falsafah Uni. Al-Azhar
Kepakaran: Aqidah Ahlu Sunnah Wal Jamaah & Ilmu Hadith

wahai orang yang amat miskin , itu kah hasil yang engkau peroleh dari belajar menuntut ilmu di mesir ? sungguh .. ilmu yang engkau dapatkan tidak membawa kebaikan sedikitpun untukmu, hanya menambah dosa2 yang telah engkau miliki ..

semoga allah menyelamatkan kaum muslimin dari segala fitnah yang kau tulis di blogmu, jika kau terbaca tulisanku ini .. bersikaplah seperti lelaki, jawab panggilan telefonku .. aku ingin bertanya denganmu jika kau memang seorang yang berilmu.. sesungguh tulisan2 yang kau letak di blogmu bagaikan sarang labah2 yang begitu lemah .. dan amat mudah untuk di hancurkan .. allahu musta`an .

No comments:

Post a Comment